2010. december 31., péntek

én. gyermek kor 1

úgy gondoltam leírom életem fontosabb állomásait, több részletben.
első rész: kisgyermek kor:

megszülettem 1966-ban Debrecenben egy mérnök Apától és egy paraszt származású munkás anyától. kicsit korán jöttem.
koraszülés. három hónappal később Szentesen laktunk, apám félrelép, anyám kidobja, elválnak.
anyám Albertirsára költözik nagybátyámékhoz, pár hónappal később ismeretlen okok miatt nagymamám is odaköltözik hozzánk. anyám Pesten dolgozik a "gatya gyárban". nagybátyám szigorú felesége és az arany szívű nagymamám nevel. szépen hízok, kicsit duci vagyok.
első emlék: mindenki elment az imaházba, anyám nem tudom hol van. egyedül vagyok a rácsos ágyban. van a falon egy hímzett kép nagyon félek tőle.  nehezen tanultam meg járni lehúzott a nagy fenekem.
három éves koromban egy betegség ver le a lábamról, nagyon beteg vagyok. orvosok nem tudják mi bajom.
a betegség amilyen gyorsan jött el is múlt. nagyon lefogytam, és már nem voltam a régi, nagyon keveset ettem, nagynéném tömött. rettegtem minden étkezéstől.anyám megismeri a mostoha apámat, antiapunak szólítom. nagymamámmal nagyon erős kötödés jött létre. nem volt sok játékom, nagynéném a munka helyéről hipós kupakokat hozott játsszak azzal. rengeteget unatkoztam, utálok unatkozni a mai napig is.
1972 nyara anyám hozzámegy mostoha apámhoz kivesznek egy albérletet Budapest külvárosában, pesterzsébeten a hosszú utcában. engem is magukkal visznek.(az életem sokkal jobb lett volna ha Albertirsán maradhattam volna). nagyon nehéz az elválás szeretett nagymamámtól. ősszel beírattak az iskolába.