2009. március 26., csütörtök

apák bűne, fiak terhe

két hete a vidámvasárnapban a lelkész azt mondta az apák bűneit a fiak szenvedik.
elmondta hogy ha az apa nagyobb bűnöket követ el (gyilkosság, nemi erőszak, stb.) az utód kevésbé életképes. minnél nagyobb az apa bűne, a gyermek annál életképtelenebb lesz, ami nem azt jelenti hogy az utód meghal, hanem hogy egy szerencsétlen flótás lesz, esetleg fogyatékos, vagy bármi más. ha ez igaz, akkor már értem, hogy mért vagyok én kevésbé életképes.
nagymamám mesélt néha apámról, (mert én nem ismertem) egy gazember volt, nagymamám mesélte hogy apám "megbecstelenített" valakit.

1 megjegyzés:

Jonatán írta...

"Hogy mondhattok ilyen közmondást Izráel földjéről:
Az apák ettek egrest, és a fiak foga vásott el tőle?!" (Ezékiel 18:2)
"Mert minden lélek az enyém: az apák lelke is, meg a fiak lelke is az enyém. Annak a léleknek kell meghalnia, aki vétkezik." (Ezékiel 18:4)


"Tanítványai megkérdezték tőle: ,,Mester, ki vétkezett: ez vagy a szülei, hogy vakon született?" Jézus így válaszolt:,,Nem ő vétkezett, nem is a szülei, hanem azért van ez így, hogy nyilvánvalóvá legyenek rajta Isten cselekedetei." (János evangéliuma 9:2,3)